måndag 4 februari 2013

2013-02-04

Min älskade lilla Joline. Provsvaren visar på borrelia. Som letat sig in i hjärnans nervbanor, därav alla "konstiga" åkommor. Vi kommer att befinna oss på Sachsska från och med imorgon. Då skall en lumbalpunktion att göras, till att börja med. Min lilla prinsessa kommer att vara helt förstörd. Jag är helt ofokuserad och så fruktansvärt rädd och nervös. Jag vet att det egentligen (förhoppningsvis) inte är farligt. Men att min lilla flicka skall behöva ta fler sprutor och behöva vara på sjukhus som hon hatar, det gör ont i mig. Så förbannat ont gör det. Hon kommer mest troligt att få antibiotika intravenöst. För att få hjälp så snabbt som möjligt. Sen kommer hon att bli frisk. Så att vi slipper sjukhus.

Allt annat känns oviktigt just nu. Jag måste lägga mina egna känslor på paus för tillfället. Jag måste jobba där, jag måste finnas för Joline.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer gå jätte bra o alldeles snart kommer hon va frisk o som ny. O du kommer stänga av dina egna känslor o vara världens bästa stöd åt Joline!
O Ella hälsar till Joline att hon inte ska va rädd, att det kommer gå jätte bra och att det onda av sprutorna går över på ett kick! <3 många pussar o kramar från fd spruträdda Ella o hennes mamma som vet alldeles förväl hur du känner dig just nu <3<3<3<3