tisdag 29 januari 2013

2013-01-30

Idag blir det jtill att boka läkarbesök på VC för det stora monstret. Joline har sedan födseln en fistel på (?) höger öra. Den har inte gjort något väsen av sig men nu misstänker vi att det är den som spökar. Örat blir röd/lila med jämna mellanrum. Sedan två veckor blir även kinden och ögonbrynet på den sidan i samma färg. Igår började ögat att vätska sig. Hon nämner emellanåt att hon har huvudvärk. Nu måte vi ta tag idet. Klockan 08.00 skall jag ringa. För att stilla min egen oro. Jag hoppas ju på att det "bara" är fisteln som ställer till det.

Jackie fick ett vansinnesutbrott inatt och det gick inte att lugna henne förrens jag la mig tillsammans med henne i hennes egen säng. Då klockan ringde 05.15 i morse kändes det som at jag inte sovit en blund. Men det har jag givetvis gjort.

Tomas har blivit min personliga röv- personliga tränare. Jättebra om du frågar honom. Skit om du frågar mig. Nej, så är det absolut inte. Jag är jätteglad att han vill ta sig an mig och se till att jag tar tag i det jag sölar med. Men jag blir så ARG, så arg på mig själv, vilket går ut över honom då jag inte kan. Han försökte lära mig korrekta mark-lyft igår. Hur svårt kan det vara? Ja, uppenbarligen jävligt svårt, för jag gav upp? Jaja, det är en dag imorgon också, idag ska kroppen få vila.

Funderade en stund i går kväll om jag ska fuska och prova klänningen redan nu. Men nej. Jag avvaktar. Måtten är i alla fall tagna nu. Var väl inte lika kul som jag hoppats på men det blir till en motot och det finna en massa att förända. Jag är på gång. Det är roligare än någonsin att träna och det går bra!

Inga kommentarer: