onsdag 30 januari 2013

2013-01-31

Läkarbesöket med Joline igår gick bra. Vid första besöket träffade vi vår doktor, världens bästa! Måste komma ihåg att lämna blommor till henne, hon är fantastisk. Då fick vi gå in på labb och bestämma att emla-plåtster skulle sättas och att vi skulle komma tillbaka. Sagt och gjort, emlaplåster sattes och vi gick till Apoteket och köpte tröstisar. Mycket bra uppfinning för min lilla spruträdda dotter. Ärvt pappas gener? Hon svimmar i alla fall inte, men rädd är hon. Hon fick följa med mig tillbaka till jobbet medens vi väntade. Här bjöds det på kakor och choklad. Vilken lyx för en 5-åring. Tillbaka till labb och där tog de en massa prover på världens modigaste Joline. Hon är så förståndig fast hon är så liten. Min lilla prinsessa. Då det var klart fick hon bandage med tröstisar på. Sen körde jag hem henne till vår parkering där pappan i huset väntade på henne. De åkte till Mc´Donalds och lyxade då lillasyster inte var med. Lyckliga unge - det var hon värd. Nå? Vad har hon tagit prover för undrar ni kanske? Jo, borrelia? Hur långsökt är inte det? Men, visar det svaret negativt så har vi en remiss skickad till barnläkarmottagningen i alla fall. För något är det som felas med vår lilla tös. Svullna lymfar i ljumskar och hals samt de andra synliga symtomen i ansikte / huvud. Snart har vi ett svar.

Idag är det träningsdag, men jag överväger att åka till ett annat gym. Där man får använda löpmaskinen aningens längre. Det är påfrestande att springa då man hela tiden måste hålla koll på tiden och om det är någon annan som vill använda löpbandet. Kanske åker till Haninge Hälsostudio istället. Tomas skall ändå inte i väg på sitt pass förens senare ikväll, så jag hinner. Det blir nog så. Är taggad på ett långt löppass idag. Det är ju så skönt!

Minns inte om jag skrev igår att Tomas mätte mig på morgonen? Det var en suprise i alla fall. Min verklighetsbild är verkligen skev. Hur kan jag jobba bort det? Hur kan jag få mig själv att se mig som jag verkligen ser ut? Förstår ni vad jag menar? Jag tittade på måtten och insåg att jag ser mig själv i spegeln med + 10 cm på nästan varje kroppsdel. Hur skrivat är inte det? Det är inte hälsosamt i alla fall.
Nu har jag återigen konstaterat att vad gott det är med mat, då intaget av godis och annat skräp är minimalt. Självklart är jag sugen, men ett kokt ägg med lite, lite salt på fungerar det också. För det är gott, men uttjatat. Tomas hade blandat ihop något kvargliknande igår som smakade godis, farligt att lura hjärnan sådär ju. Men gott var det. Ska be honom göra en skål till mig också.

Inga kommentarer: